Updates
25 apr 2019, 09:50
Het marktaandeel van Radio 10 in de doelgroep 10 + is in de meetperiode februari-maart 10,1%, dit is 30% hoger dan dezelfde periode één jaar geleden. In de kerndoelgroep 30-59 jaar scoort de zender een marktaandeel van 12,4% en ook dit is een enorme stijging van 25% in één jaar. De zender met de grootste hits aller tijden verstevigt hiermee haar nummer drie positie van populairste radiozenders van Nederland. Dit blijkt uit de vandaag gepubliceerde luistercijfers van NLO/GfK.
Roland Snoeijer – radio director Radio 10: ‘Met de spectaculaire groei van het afgelopen jaar laten we zien dat we met het muziekformat en de dj’s van Radio 10 echt bevriend zijn geworden met luisteraars. Dit jaar was de 80’s Top 810 ook enorm populair en stemden meer luisteraars dan ooit af op de ochtend- en middagshow.'
Alle programma’s op Radio 10 laten in 30-59 jaar een stijging zien ten opzichte van vorig jaar. Gezamenlijk zorgt dit zelfs voor 25% meer marktaandeel binnen deze doelgroep. De ochtendshow ‘Ekdom in de Morgen’ stijgt in één jaar tijd van 8,0% naar 12,4% en de middagshow ‘Somertijd’ van 12,1% naar 13,6%.
Bron: NLO/GfK, ma-zo 06.00-24.00, ma-vr 06.00-10.00, ma-vr 16.00-19.00, feb-mrt'19 vs '18, 10+, 30-59 jaar.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.